4000 tonn til Sør-Trøndelag

Til sammen går det med ca. 340 kummer og ca. 3200 meter rør i forskjellige dimensjoner til nye Lakseveien i Trondheim.


Mesteparten skal sendes med båt, men det skal også suppleres med trailerlass. Fylkesvei 714 Lakseveien, som knytter kystkommunene Snillfjord, Hitra og Frøya sammen med Orkanger og Trondheim, er under oppgradering. 

I oktober ble Bertelsen & Garpestad tildelt arbeidet på to av prosjektene på strekningen, som omfatter flere tunneler og bruer. Totalt skal Bertelsen & Garpestad bygge over ni kilometer ny vei, noe som vil kreve store mengder betongvarer. 

- Vi har levert til Bertelsen & Garpestad på en rekke prosjekter i flere år, og har hatt et godt kundeforhold til dem. Vi er veldig glade for at vi også får være med dem å levere på et av de største prosjektene i Bertelsen & Garpestads historie, sier salgsleder for betongvareavdelingen i Ølen Betong, Knut Magne Østenstad. 

Produksjonen til prosjektene vil starte i januar 2018 og gå ut 2019, parallelt med leveranser til andre prosjekter i stadig nye områder i Norge. 

- Vi har inngått avtaler med samarbeidspartnerne Weels Betong & Plast AS, som leverer VA-anlegg i Østfold, og Midt-Norsk Rør AS i Trøndelag. Dette har gitt resultat i form av flere leveranser til «deres» områder. Vi har også leveranser til Kåfjord i Troms for Contexo. I tillegg merkes det at det lokale markedet har tatt seg opp, og vi har betydelige leveranser på Haugalandet, i Sunnhordland og Ryfylke i 2018. 2017 har vært et godt år for betongvareavdelingen, og vi håper og tror 2018 vil holde samme nivå, sier Østenstad. 

Blant de større lokale leveransene som startet i 2017 og vil gå ut i 2018, var 1600 tonn kummer til Stangeland for koblingsstasjon i Sauda, og 740 tonn til Bertelsen & Garpestad på veiutbedringsprosjekt på Bygnes.


Siste saker fra Medvind

Ledige stillinger

Hva skjer i Medvind

Folk i vinden